Xayr bog’cha, salom maktab tadbir ssenariysi
Bog‘cha sahnasi bayramona bezatilgan. markaziy devorga “ xayr bog‘cham, bog‘cham” yozuvlari aks ettirilgan. atroflariga gullar qo‘yilgan. bolalar sahnaga qo‘llarida gul va bayroqchalar bilan kirib keladilar.
bolalar “ o‘zbekiston “ musiqa fonogrammasiga kirib keladilar.
so‘ng “ o‘zbekiston davlat madhiyasini tinglaydilar.
boshlovchi: qimmatli bolalar, hurmatli mexmonlar! bugun bizning bog‘chamizda katta
tantana. biz bog‘chamizning navbatdagi qaldirg‘ochlarini maktab bo‘sag‘asiga
kuzatyapmiz!
yuzlaring yal-yal yonib, odimlaysan mardona
bir qo‘lingda sumka bor, biridachi guldasta.
oylar o‘tar yil o‘tar, ulg‘ayasan bir kun sen.
seni kutar koinot , kutadi qahramon el.
endi bayramimizni ochib berish uchun so‘zni bog‘chamiz mudirasiga beramiz.
1 bola: hurmatli ota — onalar va mehmonlar, bog‘cha xodimlariyu, jajji ukajonlar,
qalbi qaynoq murabbiyalar! mana, bugun biz, maktabga ketish oldidan xayr-
lashish kechasiga yigilganmiz. bugungi bayram bizning yodimizdan chiqmaydi.
2 bola: to‘g‘ri_______________________, bugungi kun hech kimning yodidan chiqmaydi,
chunki go‘daklik chog‘imizdan tarbiyalab, ta’lim olishga o‘rgatgan
hamma: mo‘’tabar va aziz opajonlarimizga har qancha ta’zim qilsak ham oz!
1 bola: nima uchun bugun biz, quvnoq bayram qilamiz.
chunki tez kun ichida , biz maktabga boramiz.
2 bola: ona kabi mehribon,ilm fanlarga makon.
yayrab o‘qiyman har on, qadrdonim maktabim.
bolalar “ tishim ham tushib ketdi “ qo‘shig‘ini aytib beradilar .
so‘ng “ bo‘laman “ raqsiga tushib beradilar .
1 bola: mehr nuri yog‘ar doim, yuzingizdan ustozlar.
yursam deyman bu tabbaruk, izingizdan ustozlar.
2 bola: biri gul, biri bulbul, o‘g‘il qizlar shod bugun.
qalbidan gul tutadi, mehribon ustoz uchun.
bolalar “ ustozlar “ qo‘shig‘ini aytib beradilar.
so‘ng “ do‘ppi tikdim “ raqsiga tushib beradilar.
boshlovchi: qimmatli bolajonlar! bugun sizni tabriklagani ota-onalaringiz, mehmon-
lar va kichkintoy ukalaringiz tashrif buyurishgan . ular hammasi sizlarni
mustaqqil o‘zbekistonimizni yetuk farzandlari bo‘lib yetishishingizda omad
va muvaffaqiyatlar tilamoqchilar.
katta guruh bolalari musiqa ostida kirib keladilar.
bola: opajonlar, akajonlar yetti yoshga to‘libsiz,
tabriklaymiz biz sizni siz o‘quvchi bo‘libsiz.
— 1 —
“ taxmina “ raqsiga qizlar o‘yinga tushib beradilar .
bola: shu o‘lkaning erkasi bizlar
ham buguni ertasi bizlar.
vorislari biz o‘g‘il qizlar
nurli bo‘ston hur gulistonim
tilda doston o‘zbekistonim!
bolalar “ tinchlik bo‘lsin “ qo‘shig‘ini aytib beradilar .
so‘ng “ xorazmcha “ raqs ijro etib beradilar .
boshlovchi: bolajonlar kelinglar sizlar bilan maktab- maktab o‘yinini o‘ynaymiz!
qani, bog‘chada olgan bilimlaringizni bir sinab ko‘raylikchi!
darsga qo‘ng‘iroq chalinadi
boshlovchi: bolalar! qo‘ng‘iroq bizni ona tili darsiga chorlayapti. kim ona tilimiz
haqida she’rlar biladi.
bola: ona tilim dono tilim berar menga dunyo bilim.
ona tilim o‘tkir so‘zim senda kamol topdi tilim.
bola: qayga borsam o‘tkir so‘zim oyga uchsam oydin yuzim
aqlim oshar baxtim toshar ona tilim, ona tilim.
tanaffusga qo‘ng‘iroq chalinadi .
boshlovchi: bolajonlar tanaffusga qo‘ng‘iroq chalinyapti . tanaffus nimaligini bilamizmi? tanaffusda qo‘shiq aytish, raqsga tushish, o‘ynash mumkin .
bolalar “ maktab nimani o‘rgatadi “ qo‘shig‘ini ijro etib beradilar .
so‘ng “ matroslar “ raqsiga o‘yinga tushib beradilar .
darsga qo‘ng‘iroq chalinadi .
boshlovchi: navbatdagi darsimiz matematika. misollarni eshiting!
1 misol: qorga yiqildi vali, uning ketidan ali ,
keyin yiqildi jabbor, qorda qancha bola bor.(3ta).
2 misol: tushlikka quyonchaga tashrif buyurdi do‘sti.
to‘nkaga o‘tirvolib, sabzini mazza qilib,
har biriga beshtadan, yedilar qarsillatib
kim bilar sanog‘ini, nechta yeyilgan sabzi.(10ta).
3 misol: menda bordir besh pufak, birin berdim nodirga.
menda hammasi bo‘lib, nechta qoladi pufak? (4ta).
— 2 —
Tavsiya etamiz: Bolalar uchun sara sherlar to’plami
tanaffusga qo‘ng‘iroq chalinadi .
boshlovchi: bolajonlar taraffusga qo‘ng‘iroq chalindi. hozir bizning qizlarimiz
chiroyli raqs ijro etib beradilar.
“ bog‘ ichida “ raqsi .
darsga qo‘ng‘iroq chalinadi.
boshlovchi: qo‘ng‘iroq bizni aziz bolajonlar, fizkulьtura darsiga chorlayapti.
“ biz alpomish o‘g‘lonlari “ qo‘shig‘i.
“bayroqchalar bilan mashq “.
tanaffusga qo‘ng‘iroq chalinadi .
boshlovchi: yana qizlarimiz ijrosida sho‘x raqslar tamosha qiling .
“ shabnam- surayo “ raqsi .
boshlovchi: bolajonlar yana sizlarni bilimlaringizni sinab ko‘ramiz!
qor erib shoshar, ariqlar toshar.
gullar ko‘p asl, bu qaysi fasl?
bolalar: b a h o r !
boshlovchi: qizdirar quyosh , cho‘g‘dek yonar tosh.
dalada hosil bu qaysi fasl ?
bolalar: yo z !
boshlovchi: bo‘m-bo‘sh dala, qir, yog‘adi yomg‘ir.
tinmay muttasil, bu qanday fasl ?
bolalar: k u z !
boshlovchi: yerni qor qoplar, soyni muz yopar.
ayoz behazil, bu qaysi fasl ?
bolalar: q i sh !
boshlovchi: rahmat bolajonlar, judayam bilimli, zukko, dono bolalar ekansizlar.
— 3 —
o‘g‘il bolalar ijrosida “qari navo” raqsi.
sho‘x musiqa ostida davraga bilmasvoy kirib keladi .
bilmasvoy: ie, bu yerda nima bo‘lyapti. bunchayam odamlar ko‘p .
boshlovchi: ha , bilmasvoy! salom yo‘q , odob yo‘q , alik yo‘q 2ta sumkani ko‘tarvolib
qaerga ketyapsan ?
bilmasvoy: ey! shuniyam bilmaysizmi , maktabga ketyapman maktabga !
boshlovchi: xo‘b yaxshi , maktabga ketayotgan ekansan, sanashni , yozishni, o‘qishni
bilasanmi?
bilmasvoy: ey! mani nima deyapsiz! qoyillataman !
boshlovchi: bo‘lmasa seni bir sinaylikchi. 2+2 nechchi bo‘ladi.
bilmasvoy: 3 bo‘ladi .
boshlovchi: to‘g‘rimi bolalar!
bolalar: yo‘q, noto‘g‘ri 4 bo‘ladi .
boshlovchi: 1+1 qo‘shsak nechchi bo‘ladi .
bilmasvoy: be…..shuniyam bilmaysizmi, 11 bo‘ladi . 11 tramvay borku 2 oyoq..
boshlovchi: to‘g‘rimi bolalar !
bolalar: yo‘q, noto‘g‘ri 2 bo‘ladi .
boshlovchi: ko‘rinib turibdi qoyillatishing. matematikani boplading. endi
o‘qish va yozishga o‘tamiz . mana shu yotgan harflardan “ vatan “ va “ ona “
so‘zlarini tuzib yozib berchi .
bilmasvoy: mana , hozirda , zo‘r qilib man sizlarga yozib beraman .
/ bilmasvoy harflarni to‘g‘ri qo‘ya olmaydi./
boshlovchi: bolalar to‘g‘rimi ?
bolalar: yo‘q, , noto‘g‘ri !
boshlovchi: qani_______________va ________________ to‘g‘ri qilib tuzib beringlarchi
mana , bilmasvoy bog‘chaga kelmaganingni oqibati mana shunaqa bo‘ladi .
bog‘chaga doimiy qatnashganingda ko‘p narsalarni bilib olar eding.
bilmasvoy: bilmapmanda, bo‘lmasa har kuni kelar edim !
— 4—
boshlovchi: bu 2 ta sumkani nima qilasan ? qani bir ko‘raylikchi .
bilmasvoy: 1 tasini kelayotib shaftolizor bog‘dan topib oldim. 2chisida o‘zingiz
ko‘rib turganingizdek .
boshlovchi: ko‘rib turibman. kolbasa , murabbo , pechenьe , qatiq , nonlar , bulochkalar
nima qiladi buni ichida ? kitob , daftarlaring esa ezg‘ilanib, buklanib
ketibdiku !ey… essiz daftar, kitoblar. maktabga o‘qigani emas , qorin
to‘yg‘izgani borasan shekilli – a !
bilmasvoy: bo‘lmasamchi , qorin och bo‘lsa miyaga dars kirarmidi !
boshlovchi: mana bu sumkang ochilmayaptiku !
bilmasvoy: buni bog‘dan topib oldim dedimku … o‘zimam rosa urinib ocha olmadim .
bunga kalit bo‘lmasa ocha olmaymiz !
musiqa ostida davraga katta oltin kalit ko‘targan buratino kirib keladi .
buratino: assalomu alaykum qadrli bolalar, aziz mehmonlar va ustozlar !
bugun bayramlaringni eshitib sizlarni tabriklagani ertaklar
olamidan keldim .
bilmasvoy: kalitni ber, bu yoqqa , ber deyapman , ber pismiq .
buratino: ey… buni esi bormi o‘zi, qanaqa bolasan . sen odobni bilasanmi .
tuyog‘ingni shiqqilat , bunaqa odobsiz bolaga hech narsa yo‘q !
bilmasvoy: berasan dedimmi , berasan ! bo‘lmasam seni maktabga borganingda
tutvolib rosa boplayman. bu yerda hamma borligi uchun hovliqyapsanmi?
boshlovchi: to‘xta, to‘xta bilmasvoy ! sen o‘zing haqiqatan ham odobni bilmas
ekansan . sen buratinodan kalitni iltimos qilib so‘rab ko‘rchi .
bilmasvoy: / mazzax qilganday . / hurmatli buratino , iltimos , kalitingizni
daqiqaga berib tursangiz . sumkamni ochib olaylik .
buratino: xo‘b beraman , faqat bitta topishmog‘im bor . shuni topsang beraman .
bilmasvoy: topaman tezroq ayt .
buratino: qat – qatgina qatlama , esing bo‘lsa tashlama .
bilmasvoy: ey… bu qatlamaku !
buratino: ey… shu darding ovqat ekanda sani . noto‘g‘ri !
/bilmasvoy bolalardan topishmoqning javobini so‘rab oladi . /
bilmasvoy: bu k i t o b .
— 5 —
buratino: ha ,bilmasvoy ayyorlik qilib ,toptshmoqning javobini bolalardan
so‘rab olding-a ! ha shumtaka !
bilmasvoy: ha , pismiq !
boshlovchi: qo‘yinglar bugun bayram , biz bilan mehmon bo‘linglar . bayramda
urushish yaxshi emas .
buratino: ma , g‘irromchi kalitni ol !
bilmasvoy: ha pismiq ! opke kalitni !
9 bola: quchog‘ingdan ketaman , ardog‘ingdan ketaman .
seni eslayman har dam , maktabim bag‘rida ha
— 6 —
hamma: unutmaymiz hech qachon , hayr mehribon bog‘cham .
qizlar “ atirgul “ raqsini ijro etib beradilar .
“ yagonamsan “ musiqa fonogrammasiga bayram ertaligi yakunlanadi .
maktabga tayyorlov guruhi bolalarini bog‘cha ma’muryati maqtov yorliqlari va
esdalik sovg‘alari bilan taqdirlaydi . bayram dasturi “ ommaviy raqs “ bilan yakuniga yetadi .
Tuzuvchi : Ro‘zieva Shoira Djuraevna .
Xayr bog’cha Salom maktab tadbir ssenariysi word variantini yuklab oling.